PZT projektu budowlanego
1. Zmiany w dotychczasowej infrastrukturze
Na pełen zakres inwestycyjny przedsięwzięcia składać się będą następujące prace budowlane:
2. Obiekty drogowe
2.1. Droga ekspresowa
Podstawowym elementem zamierzenia budowlanego jest budowa odcinka drogi ekspresowej. Cały odcinek znajduje się obszarze sklasyfikowanym jako poza terenem zabudowy. Podstawowe parametry techniczne drogi S19 przedstawiono poniżej:
2.2. Pozostałe drogi
W związku z budową drogi ekspresowej niezbędna jest korekta przebiegu istniejących dróg publicznych. Przyjęto następujące parametry techniczne:
DW (istniejąca droga krajowa nr 19 - docelowo droga wojewódzka)
Drogi powiatowe DP1591B, DP1587B, DP1589B
Droga powiatowa DP1603B
Droga gminna DG107457B
Pozostałe drogi gminne
2.3. Miejsca obsługi podróżnych
MOP „Haćki Z” (rodzaj I)
MOP „Haćki Z” zlokalizowany jest ok. km 6+800 strona prawa drogi ekspresowej. Wjazd i wyjazd z terenu MOP odbywa się łącznicami o przekroju P1 z konstrukcją nawierzchni KR4 obsługującymi i oznaczonymi odpowiednio L01 (wjazd na MOP) i L02 (wyjazd).Na terenie MOP-u „Haćki Z” zaprojektowano łącznie pięć jezdni manewrowych o prędkości projektowej 30 km/h i kategorii ruchu KR4, w tym:
Na terenie MOP-u „Haćki Z” zaprojektowano (kolejno od trasy głównej):
Ponadto zagospodarowanie terenu i wyposażenie MOP obejmuje takie elementy, jak:
Na terenie obu MOPu zaprojektowano chodniki o minimalnej szerokości 2.0 m łączących strefę parkingową i wypoczynkową.
Na terenie MOPu przewidziana została rezerwa terenu pod rozbudowę do MOPu rodzaju II i przyszłe funkcje komercyjne (roboty ziemne, odwodnienie oraz zasilanie w media wykonane zostaną w układzie docelowym, jak dla MOP rodzaju II).
MOP „Haćki W” (rodzaj I)
MOP „Haćki W” zlokalizowany jest ok. km 6+800 strona lewa drogi ekspresowej. Wjazd i wyjazd z terenu MOP odbywa się łącznicami o przekroju P1 z konstrukcją nawierzchni KR4 obsługującymi i oznaczonymi odpowiednio L03 (wjazd na MOP) i L04 (wyjazd).
Na terenie MOP-u „Haćki W” zaprojektowano łącznie pięć dróg o prędkości projektowej 30 km/h i kategorii ruchu KR4, w tym:
Na terenie MOP-u „Haćki W” zaprojektowano (kolejno od trasy głównej):
Ponadto zagospodarowanie terenu i wyposażenie MOP obejmuje takie elementy, jak:
Na terenie obu MOPu zaprojektowano chodniki o minimalnej szerokości 2.0 m łączących strefę parkingową i wypoczynkową.
Na terenie MOPu przewidziana została rezerwa terenu pod rozbudowę do MOPu rodzaju III i przyszłe funkcje komercyjne (roboty ziemne, odwodnienie oraz zasilanie w media wykonane zostaną w układzie docelowym, jak dla MOP rodzaju III).
Przedmiotowa Inwestycja obejmuje w zakresie robót następujące roboty:
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich pozwoleń, decyzji administracyjnych pozwalających na realizację inwestycji,
Roboty przygotowawcze,
Roboty drogowe w zakresie:
-miejsca obsługi podróżnych w ilości 2 sztuk,
-przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową S19,
-budowę innych dróg niż droga ekspresowa w celu przywrócenia naruszonych połączeń drogowych lub zapewnienia dojazdu do nieruchomości,
-budowę dodatkowych jezdni zlokalizowanych w pasie drogowym drogi ekspresowej,
-przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową,
-budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
-obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej i w ciągu dróg krzyżujących się z droga ekspresową,
- system odwodnienia terenu w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy,
-urządzenia ochrony środowiska, w szczególności: przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe,
-infrastrukturę dla potrzeb obiektów przy drodze ekspresowej,
-przebudowę kolidujących urządzeń sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej,
-sieć teletechniczna na potrzeby Zamawiającego,
-oświetlenie drogowe,
-organizację ruchu i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego,
-oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych odbiorników,
-wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową,
-system zarządzania ruchem,
-wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów, nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych.
Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
Wykonanie wszelkich innych robót i opracowań jakie okażą się niezbędne dla zoptymalizowania i zrealizowania inwestycji,
Uzyskanie decyzji administracyjnych pozwalających na użytkowanie inwestycji.
Ilość Obiektów Inżynieryjnych:
most w ciągu drogi ekspresowej – 8 szt.
wiadukt w ciągu drogi publicznej - 4 szt.
przejście dolne zespolone dla dużych zwierząt – 13 szt.
przejście dolne dla średnich zwierząt – 2 szt.
przepust melioracyjny – 7szt
przepust ekologiczny – 6 szt.
Obiekty inżynierskie
Dla przedmiotowej inwestycji zaprojektowano obiekty inżynierskie zestawione w tablicach poniżej.
Objaśnienia oznaczeń obiektów stosowanych w tabelach: WD — wiadukt w ciągu drogi publicznej
MS — most w ciągu drogi ekspresowej
PZDdz — przejście dolne zespolone dla dużych zwierząt PZDs — przejście dolne dla średnich zwierząt
P— przepust melioracyjny
PZ — przepust ekologiczny
L.p. | Nazwa obiektu | Kilometra ż roboczy | Projektowane obiekty mostowe Przeszkoda | Konstrukcja | |
1. | WD-1a | 2+479 | DP 1591 B z trasą główną | belka ciągła; zespolona typu beton-beton | WD |
2. | MS/PZDdz-0M-6L MS/PZDdz-OM-6P | 2+808 | Trasa główna z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt, droga gminna gminy Bielsk Podlaski | belka ciągła; zespolona typu beton-beton | MS/PZDdz |
3. | MS/PZDdz-OM-5 | 2+534 | DK19 (docelowo droga wojewódzka) z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt | belka swobodnie podparta; zespolona typu beton-beton | MS/PZDdz |
4. | PZDs-OM-9L PZDs-OM-9P | 3+364 | Trasa główna ze szlakiem migracyjnym zwierząt | rama jednoprzęsłowa; ramownica żelbetowa | PZDs |
5. | MS/PZDdz-OM-12L MS/PZDdz-OM-12P | 3+848 | Trasa główna z: - rz. Orlanka, - szlakiem migracyjnym zwierząt, 3 x drogą gminną gminy Bielsk Podlaski | belka ciągła; zespolona | MS/PZDdz |
6. | WD-21 | 5+003 | DP 15876 z trasą główną | belka ciągła; zespolona typu beton-beton | WD |
7. | MS/PZDdz-OM-23L MS/PZDdz-OM-23P | 5+614 | Trasa główna z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt | belka swobodnie podparta; zespolona typu beton-beton | MS/PZDdz |
8. | WD-27 | 6+032 | DP 1589B z trasą główną | belka ciągła; zespolona typu beton-beton | WD |
9. | WD-28 | 7+471 | DG 1074576 z trasą główną | belka ciągła; zespolona | WD |
Projektowane przepusty | |||||
Nazwa obiektu | Kilometraż roboczy | Przeszkoda kolizja trasy głównej z przeszkodą | Konstrukcja | ||
1. | P-4 | 0+257 | DJ4 z rowem R-BN2 | rura z blachy stalowej karbowanej | P |
2. | P-7 | 3+047 | S19 z rowem R-BN2 | rura z blachy stalowej karbowanej | P |
3. | P-8 | 0+020 | DG dz.168 z rowem R-BN3 | rura z blachy stalowej karbowanej | P |
4. | P-10 | 0+108 | DG dz.99 z rowem R-DO | rura z blachy stalowej karbowanej | P |
5. | P-11 | 3+657 | S19 z rowem R-DO | rura z blachy stalowej karbowanej | P |
6. | P-13 | 0+068 | DG dz.175 z rowem R-B01 | rura z blachy stalowej karbowanej | P |
7. | PZ-14 | 4+340 | S19 ze szlakiem migracyjnym zwierząt małych i płazów | rura z blachy stalowej karbowanej | PZ |
8. | PZ-OM-15 | 4+500 | S19 z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt małych i płazów | rura z blachy stalowej karbowanej | PZ |
9. | PZ-OM-18 | 0+148 starodroża DP1587B | Starodroże DP1587B z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt małych i płazów | rura z blachy stalowej karbowanej | PZ |
10. | PZ-OM-19 | 0+602 | DP1587B z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt małych i płazów | rura z blachy stalowej karbowanej | PZ |
11. | PZ-OM-26 | 0+083 | DP 1589B z ciekiem i szlakiem migracyjnym zwierząt małych i płazów | rura z blachy stalowej karbowanej | PZ |
12. | PZ-OM-29 | 7+885 | S19 ze szlakiem migracji zwierząt małych | rura z blachy stalowej karbowanej | PZ |